Två glada nyheter firas med jordgubbsmarängsviss

jordgubbar med marängsviss, marängsviss med jordgubbar, maränger, chokladsås

Hej mina kära läsare! Idag har jag två roliga saker att berätta.

En av de roliga sakerna är att jag har kommit in på Yh-utbildningen som jag sökte tidigare i våras!! Det är en fortsättning på grundutbildningen som jag gick 2011 och som jag skrev mycket om här på bloggen. Det ska bli jätteroligt och spännande och jag kommer såklart att dela med mig av mina nya kunskaper och erfarenheter till er läsare.

Den andra roliga nyheten är att bloggen nu äntligen har fått sitt alldeles egna domännamn och kommer därför att flytta till nybakat.se. Det innebär bla. att jag numera har helt fria tyglar att utforma bloggen precis som jag vill. Det känns spännande men jag har också mycket att lära mig och sätta mig in i. Jag hoppas därför att ni har tålamod med om det ev. ser lite stökigt ut framöver. Dock är tanken att det mesta ska se ut som ni är vana vid, men med vissa små förbättringar.

Till alla er som prenumererar på nybakat via mail eller följer bloggen på bloglovin: Vill bara säga att ni betyder jättemycket för mig och jag vore jätteglad om ni orkar ta er tid att flytta över prenumerationen till nya bloggen. Tyvärr går det inte ännu att prenumerera via mail, men jag jobbar på det.

Jag ser fram emot en spännande höst och slutar härmed skriva på den här adressen och fortsätter på den nya.

Marängsvissen innehåller jordgubbar, hemmagjorda chokladmaränger, vispad grädde, vaniljglass, chokladglass och hemmagjord chokladsås. Enkelt och gott!

13 thoughts on “Två glada nyheter firas med jordgubbsmarängsviss

  1. Är så glad för din skull, men det kommer bli tomt att inte ha någon att bolla ideér och prata bakprat med på jobbet i höst…men ser framemot att höra allt om kurserna i skolan…Grattis grattis

  2. tvivlade inte en sekund på att du skulle komma in tycker det är så kul att du hittat så rätt!! tror du får en rolig höst, ska självklart läsa på nya bloggen med den snygga adressen!

Kommentera

