Superenkel yoghurtglass

tropisk yoghurglass, snabb glass, hallonglass, mangoglass

Här kommer en tropisk yoghurtglass som är hur enkel som helst att göra. Det är bara att mixa frusen frukt med yoghurt! I den här glassen använde jag mango och banan som jag delade i små bitar och la i frysen nån timme. Sedan mixade jag fruktbitarna tillsammans med lite frusna hallon (som jag alltid ser till att ha ett litet förråd av i frysen) och medan jag mixade hällde jag ner lite tropisk yoghurt och fortsatte mixa tills det hade blivit en ”glassig” konsistens. Se upp så att du inte mixar för länge bara för då börjar glassen smälta. Sedan är det bara att servera! Se till att äta glassen ganska på en gång bara, eller ställ den i frysen en stund, annars smälter den.

Den här glassen kan man såklart variera med vilken frukt och yoghurt man vill och det går även utmärkt att använda vispgrädde istället för yoghurt om man vill ha en ännu krämigare konsistens eller vatten och ev. lite sockerlag om man vill ha sorbet. Det är bara att testa sig fram!

tropisk yoghurtglass, enkel glass, hallonglass, mangoglass

5 thoughts on “Superenkel yoghurtglass

Kommentera

