Akut chokladbehovkaka 2: Chokladpaj

Chokladpaj, no-bake chocolate pie, oreo pie, oreopaj, ganache

Här kommer ännu en super snabb och enkel chokladkaka. En chokladpaj som inte ens behöver vara i ugnen! Jag mosade oreo-kakor med lite grädde till en lagom konsistens för att använda som pajskal (den blev aningens för lös). Sen värmde jag grädde och hällde över finhachad mörk choklad och rörde tills chokladen hade smält. Vips så hade jag en ganache (tryffel) som jag använde som fyllning. För att få ytterligare en smak och för att det skulle bli extra fint så hällde jag även ner lite smält vit choklad och rörde om så att det blev ett marmorerat mönster. Efter det åkte den in i kylen en stund för att stelna och sen var det bara att äta!

Hur smakade den då? Mmmm säger jag bara! Risken för chokladchock är stor!

 

2 thoughts on “Akut chokladbehovkaka 2: Chokladpaj

Kommentera

