Semmeldagen närmar sig!

Cederleüfs & Svennheimers, semla, GP semmeltest, bästa semlan 2012Nu börjar semmeldagen närma sig med stormsteg och årets vinnare av GP:s semmeltest blev Cederleüfs & Svenheimers där jag vikarierar just nu!

Jurryns motivering var : ”Semlans Rolls Royce. Smakar hembakad, god kardemummasmak på bullen. God och grynig mandelmassa. Jättegod grädde”

Tidigt imorgon bitti kommer vi jobba som tomtens små nissar dagen innan jul för att hinna få klart alla semlor så att ingen som är semmelsugen ska bli utan!

När jag ändå pratar om Cederleüfs & Svenheimers så kan jag inte låta bli att tipsa om deras nyöppnade bageri/konditori på Friggagatan (i Göteborg).

cederleüfs och svennheimers, konditori, nytt konditori, odinsplatsen, friggagatan

Eftersom jag själv bor i närheten så tycker jag ju förstås att det är extra roligt. Speciellt eftersom jag verkligen tycker att det har saknats ett ”riktigt” konditori här i området. Tyvärr har jag inte ens känt mig lockad att prova ett enda av de som redan finns.. jag har bara sneglat genom fönstret. Det behövdes helt enkelt nåt nytt och fräscht med lite större sortiment.

cederleüfs & svennheimers, konditori, frigagatan, odinsplatsen,

Här är några bilder på en del av sortimentet. Beklagar den dåliga bildkvalitén.

cederleüfs och svennheimers, nytt konditori, friggagatan, odinsplatsen, röda lampor, fondtapet

Och här kan man sitta ner i godan ro och ta en fika..

Bilden på semlan kommer ifrån Cederleüfs & Svenheimers hemsida

2 thoughts on “Semmeldagen närmar sig!

Kommentera

