Och så en helt vanlig semla..

Vanlig klassisk semla, mandelmassa med hackade mandlar

Här kommer en helt vanlig klassisk semla. Allra godast tycker jag att det blir om man blandar fint hackade mandlar i mandelmassan för att få lite mer smak och tuggmotstånd. Jag brukar blanda mandelmassa, lite hackade mandlar och en skvätt grädde till en lagom mjuk konsistens utan att den är allt för rinnande. Men det är ju såklart en smaksak! Hur gillar ni era semlor? Ska de ätas med varm mjölk eller inte? När jag var liten gillade jag inte alls att äta semlan med ”hetvägg”, men på senare tid har jag börjat tycka att det ändå är ganska gott!

Fotot är taget av min vän Jenny Ho

Kommentera

