Jul i oslo

moussetårta, chokladmousse, saffransmandelbotten, Fotograf Daniel Holmgren

Här kommer en liten bildrapport från julen som jag firade i Oslo där min ena bror och hans familj bor. Förutom att gå på tur och åka skidor  åt vi förstås en hel del mat och kakor. Någon av de sista dagarna gjorde jag en moussetårta med saffransmandelbotten och mörk chokladmousse. Ovanpå gjorde jag en geléspegel med smak av blåbärsglögg och sen dekorerade jag med choklad, physalis och saffranssocker.

pepparkakshus, medeltida pepparkakshus, Fotograf Daniel Holmgren

Vi gjorde även ett pepparkakshus som nästan blev lite medeltida stil på och så fick jag äran att pynta den traditionella kransekakan.

pepparkakshus, kransekaka, Fotograf Daniel Holmgren

De fina bilderna är tagna av min  bror Daniel Holmgren

One thought on “Jul i oslo

Kommentera

