Marängglasstårta med bär

marängtårta, glasstårta, marängglasstårta

Igår kom mamma på besök (eftersom jag fyllde år i helgen) och då ville jag bjuda på nånting gott. Enkelt men ändå smaskigt. Jag hade varken tid eller ork att baka en ”riktig” tårta så efter önskemål från mamma så blev det en marängglasstårta. Längst ner var det marängbotten sen kom ett lager med mangoglass och på det ett lager med banan/vaniljgrädde. Efter det kom ännu en marängbotten och så ett lager med vaniljglass med chokladkross. Längst upp blev det en blandning av jordgubbar, hallon, björnbär, blåbär och banan. Den var superenkel att göra men blev hur god som helst! Mums!

Och förresten! Gissa vad jag fick i present?? Som jag önskat mig jättelänge. En baksten!!

Är supernyfiken på att prova den och kommer såklart med rapport så fort jag har gjort det.

2 thoughts on “Marängglasstårta med bär

Kommentera

