Tårtbeställningar

Igår fick vi i uppgift (på konditorilektionen) att göra tårtor efter beställningar som vår lärare fått. Det var flera olika sorters tårtor men bla. princesstårtor med text, frukttårtor och chokladtårta.

Min Första uppgift blev att göra en princesstårta med rosor och text. Det kändes lite nervöst att skriva text på en tårta för första gången. Jag har kanske inte värdens finaste handstil men jag fick göra så gott jag kunde.

Princesstårta med rosor och textDen andra tårtan, som jag gjorde två stycken av, var en chokladtårta med chokladkräm, ananassylt och vaniljgrädde i. Den verkade väldigt smaskig. Ovanpå tårtan skulle det vara vit marsipan som vi dekorerade med frukt och choklad.

Chokladtåra med vit marsipan, chokladkräm, vaniljgrädde, ananassylt

4 thoughts on “Tårtbeställningar

  1. Synd att man missade detta, lät ju kul att få jobba lite individuellt, fast å andra sidan så var det ju bra att jag var borta just då, för tårtor behöver jag inte träna så mycket på. Den vita ser ju jättefin ut. Är det vaniljstång på? Vad läckert det ser ut.. och ändå så enkelt. Vad har du gjort för kant nertill? De blev nog jättenöjda.

Kommentera

