Jag vet att jag har varit en usel bloggare den senaste tiden men..

…Vi har haft flera prov i skolan och så har vi kommit till slutet på Bageri och konditori A så vi har gjort ganska mycket repetition de senaste lektionerna vilket innebär att jag inte har haft så mycket nytt att skriva om. Men jag lovar att bättra mig!

Jag tänkte att jag ändå kunde lägga upp lite repetitionsbilder i väntan på de nya kurserna:

Budapestbakelser med jordgubbar, budapestbottenHär är Budapestbakelser med jordgubbar istället för mandrariner. En väldigt lyckad variant tycker jag eftersom jag inte är så jätte förtjust i mandariner.

Biscotti, apelsinbiscotti, apelsin, choklad, biscotti med chokladHär provade vi att göra apelsinbiscotti med chokladbitar i

Kanelbullar, bullarOch här kommer slutligen gamla hederliga kanelbullar. (fast inte gamla utan nybakta förstås). Med den undre bilden så ville jag bara visa vilka enorma proportioner vi gör i skolan jämfört med vad man brukar göra hemma! Eller är det någon av er som har lyckats göra fler bullar i en enda längd? Jag skulle knappt få plats med så många bullar på längden i mitt kök..

3 thoughts on “Jag vet att jag har varit en usel bloggare den senaste tiden men..

  1. Man hade behövt en egen frys till bullarna för skulle man göra den mängden bullar hemma, finns det nog ingen chans att man hinner äta upp allt innan det blir gammalt. Man skulle se ut som en bulle om man gjorde det och det är inte särskilt smickrande.

    Jag tror att jag har en likadan våg som ni har i skolan. Den ser likadan ut iaf. Hur mycket väger en ogräddad bulle?

  2. Mmmmmm mina tre favoriter!
    Någon dag måste jag komma till försäljningen.
    Bra att du koncentrerar dig på det du måste göra förresten!
    kram M

Kommentera

