Experiment med cookies/brownies

cookies, brownies, chokladkakor

Igår fick jag för mig att experimentera lite med någon typ av chokladkakor. Det blev tillslut en blandning av cookies och brownies.

Tanken var att de skulle bli lagom torra och spröda men samtidigt sega. Som smaksättning hade jag kaffe och vanilj och på slutet blandade jag i hackade valnötter och vit choklad. Om jag hade gjort dem tunnare och runda så hade de blivit mer som cookies men nu valde jag att prova att bre ut all smeten och sen skära den i bitar efter att den varit i ugnen.

Den här gången använde jag vanligt socker och muscovadosocker men nästa gång tänkte jag prova att byta ut det vanliga sockret mot någon form av sirap för att se om de blir ännu segare. För att få vaniljsmaken använde jag ”äkta ekologiskt vaniljpulver” som består enbart av äkta vanilj, inget socker.

Nu ska jag bara hitta någon att testa de nya kakorna på för jag känner att jag nog inte borde smaska i mig alla själv. Annars åker de i frysen till ett senare tillfälle.

4 thoughts on “Experiment med cookies/brownies

Kommentera

