Fyllda vetelängder och kransar

fyllda vetelängder och kransar, vetekrans, vetelängd, fylld vetelängd, Nu har vi fått lära oss hur man gör fina fyllda och klippta vetelängder och kransar. Vad vi också har lärt oss är att inte ha för mycket fyllning i för då smälter den vara och rinner ut! Vi gjorde flera olika fyllningar: nöt-, choklad-, britta- och jamaicafyllning alla de olika fyllningarna hade egna regler för hur de skulle klippas. När man väl lärt sig det så var det inte så himla svårt. Ska definitivt testas hemma när jag får tid!

fyllda vetelängder och kransar, vetelängder, vetekransarSå här såg några av dem ut innan de gräddades

6 thoughts on “Fyllda vetelängder och kransar

  1. Ja chokladen var populärast här hemma också, fast nötfyllningen var godaste smeten. Du ligger efter med uppdateringen Magda.. var är wienerbröden?😉

    • Ja jag vet! Men jag är på gång! Du får kika in igen lite senare så ska du allt få se att jag kommit i kapp. Jag håller även på med en beskrivning på hur man gör rosor. Det tar ju sin lilla tid att få ordning på alla bilder!

Kommentera

