Alla tänkbara varianter av kokosbollar

chokladbollar, kokosbollar, pistagebollar, dammsugare, lakritsbollar, valnötsbollarNästan hela dagens konditorilektion ägnades åt att tillverka alla tänkbara varianter av kokosbollar. Jag visste inte ens att man kunde göra så många olika varianter.  Det var vanliga k0kos/chokladbollar, pistagebollar, valnötsbollar, kolabollar, lakritsbollar, arraksbollar, dammsugare, apelsinbollar, kinabollar, mintbollar nougatbollar och säkert nån mer sort som jag har glömt. Du kan ju gissa om jag mådde illa efter att ha provsmakat alla sorterna! Visst ser det väldigt fint ut när de har rullats i så många olika sorters topping?

Recept på Valnötsbollar, kolabollar, lakritsbollar och pistagebollar

12 thoughts on “Alla tänkbara varianter av kokosbollar

  1. Hej igen,
    jag som tänkte nu har du ju dina favoriter!
    Den med nötter utanpå tror jag att jag skulle gilla.

    • Hej Helene! Nu har jag lagt upp receptet som du letade efter! Det finns under recept-fliken. Jag har inte provbakat receptet hemma, bara i skolan, så du får jättegärna kommentera vad du tyckte om det om du provar.

  2. Äntligen haft tid att testa. Smaken var bra, hade dock lite problem med att doppa de i choklad och kokos. Krävs nog bara mer övning🙂

    • Va bra att du gillade dem. Men jag tycker ändå inte du låter helt nöjd.. det lite knepiga är att vi brukar förstärka smaken ytterligare med pistageessens i skolan, men det är ju inte så lät att få tag på.. Det där med chokladen och kokosen kan vara knepigt men med lite träning ska du nog se att du får till det =) Prova att ha choklad i händerna och rulla bollarna i händerna snarare än att doppa dem i chokladen. (om det inte var så du gjorde? ) Det lättaste är om man är två som hjälps åt: en som doppar i choklad och en i kokos. Vill du ha något annat recept så är det bara att säga till så får jag se vad jag kan rota fram😉

  3. Nä, du har helt rätt, lite frustrerad över chokladen, men annars var allt superbra. Tack för tipset, får anlita någon av barnen när det är dax nästa gång. Sonen som fick provsmaka var lyrisk. Jätteroligt .

Kommentera

